آرشیو شهریور ماه 1401

مرکز تهیه و تولید انواع پارچه برزنتی

پارچه برزنت بارانی

۶ بازديد

پارچه برزنت

پارچه برزنت بارانی، پارچه برزنت یک پارچه مستحکم و بسیار منعطف ،ضد آب می باشد که معمولا از پارچه های پلاستکی ، کرباس استفاده می شود. در تولید این نوع پارچه روی زیبایی آن بسیار کار نشده است بیشتر روی کیفیت آن کار شده است تا بتوانند کیفیت آن را ارتقاء می دهند تا مشتریان طالب این نوع پارچه با توجه به هزینه ای که پرداخت میکنند کیفیت خوبی هم دریافت کنند و استفاده کنند.
وقتی که فصل پاییز تقویم از راه می‌رسد، ذهن ما ناخودآگاه به سمت لباس‌های متفاوت و منحصر به فردی می‌رود که با پارچه ضد آب و رنگ‌های گرم، گردش‌های پاییزی را برای ما حسابی دل‌پذیر می‌کنند. لباس‌های پاییزی از دوست داشتنی‌ترین نوع لباس‌ها در کمد لباس‌هایمان به شمار می‌روند. نمی‌شود این مدل لباس‌ها را با کلاه‌های بزرگ و آستین‌های بلندشان دوست نداشت. البته بسیاری از این لباس‌های پاییزی با پارچه های ضد آب برای بارش‌های گاه و بی‌گاه فصل زمستان نیز مناسب هستند. حالا سوال من از شما این است که آیا انواع پارچه‌های مناسب برای این فصول سرد سال را با بارش‌های وقت و بی‌وقت‌شان می‌شناسید؟

پارچه برزنت بارانی چیست

منظور ما دقیقا همان پارچه‌هایی است که برابر مرطوب شدن یا نفوذ آب بسیار مقاوم هستند. می‌دانستید که این دسته پارچه‌ها ممکن است طبیعی یا مصنوعی باشند؟
چنین جنس پارچه‌هایی ممکن است از موادی مانند پلی‌استر یا پلاستیک تهیه شوند. تمام فرایندی که قرار است برای جلوگیری از ورود آب به درون بافت پارچه صورت گیرد، درست بعد از تکمیل بافت پارچه انجام می‌شود.
پارچه برزنت بارانی
البته ممکن است حین عملیات تولید پارچه نیز از مواد ضد آب برای تکمیل بافت آن استفاده کنند. خلاصه که در این مطلب قرار است شما را با دنیای لباس‌های فصل پاییز و زمستان آشنا کنیم که حسابی با رنگ، لعاب و ضد آب بودن‌شان، در دل ما جا باز کرده‌اند و در تمام قدم زدن‌های زیر برف و باران، ما را همراهی می‌کنند و تنها نمی‌گذارند. اگر می‌خواهید از راز مخفی در تار و پود لباس‌های ساخته شده با پارچه بارانی خود با خبر شوید، پیشنهاد می‌کنم در ادامه این مطلب ما را دنبال کنید.

پارچه برزنت ضد آب

پارچه‌هایی که به اصطلاح به آن‌ها ضد آب می‌گویند درواقع پارچه‌هایی هستند که به صورت ذاتی برابر خیس شدن و نفوذ آب مقاومت دارند. در فرآیند ساخت این دسته از پارچه‌ها معمولا به صورت طبیعی یا مصنوعی از مواد ضد آب مانند لاستیک، پلی وینیل کلراید، پلی اورتان و … استفاده می‌شود. چنین پارچه‌هایی معمولا در برابر نفوذ آب مقاوم هستند ولی با این حال اجازه عبور بخار آب را می‌دهند و با سیستم تعریق بدن بسیار سازگاری دارند. حتی با استفاده از این مدل پارچه‌ها می‌شود سیستم تعریق بدن را به بهترین صورت ممکن کنترل کرد. به همین دلیل است که از چنین پارچه‌هایی در صنعت تولید پارچه بارانی یا لباس‌های ورزشی ضد آب و … استفاده می‌شود.

مطالب مرتبط: پارچه برزنت

خرید پارچه برزنت بارانی

معمولا یک پارچه مورد استفاده برای مواقع بارانی از سه لایه تشکیل می‌شود که لایه ابتدایی آن پارچه ضد آب است و لایه درونی با منافذ خود اجازه عبور بخار آب را می‌دهد و باعث تبادل هوا می‌شود. نوعی از پارچه‌های بارانی که در فرایند ساخت آن‌ها از الیاف مصنوعی مانند اکریلیک و نایلون استفاده می‌شود، دارای تنفس بسیار فوق ‌العاده‌ای هستند. فکر می‌کنم با این تفاسیر توانسته باشید آن طور که باید و شاید با پارچه‌های مقاوم برابر آب آشنا شوید. امروزه استفاده از این پارچه‌ها بهترین روش ممکن برای مقابله با رطوبت است. از این مدل پارچه‌ها در صنایع مختلفی استفاده می‌شود ولی ما قصد داریم در این مقاله قبل از هرچیز شما را با بهترین پارچه های ضد آب آشنا کنیم.

ویژگی‌های پارچه برزنت بارانی

چنین مدل پارچه‌هایی معمولا از جنس کرباس یا پلی استر هستند و به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند می‌توانید از آن‌ها در مصارف متنوعی استفاده نمایید. از جمله ویژگی‌های این مدل پارچه‌ها می توان به:
  • مقاومت بالا برابر نور مستقیم آفتاب
  • جنبه اقتصادی به صرفه و قیمت مناسب
  • دارای ویژگی ضد آب بودن
  • مقاومت بسیار بالایی برابر یخ زدن
  • قابلیت انعطاف بسیار بالا
  • استقامت بسیار برابر اجسام تیز